Sunday 13 March 2011

Tido

Fuh..penat..tido pon penat..nak tau sebab apa..sebab 'merepek' atau pon 'mengigau'..mungkin sebab otak berfungsi walaupon tido..kehendak untuk rehat kurang mencapai matlamat..kehkehkhe..tp x apa..hmm..ramai jugak yang tido ni sebab pa? ..pertama mungkin nak rehatkan diri sebab terlalu letih..yang tu memangla..sebab dah terlalu letih kan..orang yang bantai minuman pape je kot mungkin bleh tahan..dan satu lagi tido sebab xmau terlalu fikirkan masalah..pun ada jugak..rasanya yang ni paling banyak..kt dunia ni kalau xdak masalah mmg xsah la kan..manusia sendiri yang cipta masalah..Jadi tanggunglah sendiri..

Bab masalah ni jangan kata la...ada masalah kewangan la, masalah tanah la..masalah pelajaran la..apa lagi masalah?? kalau tengok balik..semua hal berkaitan dengan manusia..manusia yang mencipta masalah..semua ada kepentingan masing2..aku dah xtau nk cakap apa..dengan kepentingan atau hak ni lah yang buat manusia 'MEGAH' berasa takjub (bangga diri) sampai tak peduli kt orang lain..takdak lagi dah belas ihsan, jaga hati..semuanya hati kering kerana nak menjaga hak..ada benda yang patut kita jaga hak dan ada benda jugak yang kdg2 perlu toleransi dan bertimbang rasa..bertimbang rasa juga tidak perlu la sampai tergadai agama dan akidah..

Ya Allah..elakkanlah kami dari perkara yang sia2, perasaan takjub dan bermegah kerana semua di alam ini hanyalah milik mu..

Aku jgk kadang2 fedup..aku rasa better aku hidup susah dan bersyukur dgn apa yang ada..tkut2 harta yang terlalu byk akan menyusahkan diri sendiri..sekian wassalam..

No comments:

Post a Comment