Thursday 10 March 2011

Busan-busan memblog kan diri..

Assalamualaikum..
Hmm..Ni lah keja bila busan..cuba untuk meluahkan sesuatu dengan berblogging..walaupun luahan secara fantasi tp xmengapa sebab kalau kita terlalu sangat meluahkan kepada manusia..manusia pon xsuka sangat..nak tau sebab apa..sebab semua manusia beremosi..tp seeloknya kita luahkan la pada Pencipta kita yakni Allah. Itu yang paling tepat.
 Kenapa aku berblog?? Nak tau jugak kenapa..sbb aku pon nak try guna masa yang dan satu lagi dapatla jugak belajar camna nak buat blog.. Klu ada masa lagi boleh buat notes untuk budak2. tp setahu aku, sepanjang aku keja dah setahun lebih...banyak masa terbuang..sebab apa? Sat aku nak pikiaq...hmmm...

Aku rasa rendah diri?? (tp dulu knp awal2 semangat?)
Environment?? (aku rasa yg faktor paling besar..wakaka)
Diri sendiri yang dilatih mmg malas? (salah satu punca jugakla)

Hmm...ramai yang setuju bahawa 'DIRI SENDIRI' yang menentukan segalanya..yesss..betol..sangat2 betol..dah tu..kenapa xikut diri sendiri?? tak tahu kat mana silapnya..Yang pentingnya kat sini kita sendiri yang kena berubah..TP..aku membaca buku, ada yang kata..jadilah diri anda sendiri..kadang2 konfius..hmmm..kenapa la aku perlu fikir se'detail2' itu..xperlu lah..ikutlah apa yang baik..yang xbaik dan yang negatif hindarkan..macamana..SEMANGAT..jangan biarkan diri grab benda2 '-'ve ni..lama2 hati boleh bernanah..kuatkan hati..bak kata orang kedah 'hemoi'..hahaha..ckp ngn mulut mmg senang..tp tindakan tu rasanya xdapat nak tlg..lagi satu sensitif and nak menjaga hati orang lain ttp hati sendiri xterjaga...apa kejadahnya semua tu..jgn pk nak buat tp badan tak bergerak..pekakkan telinga..buat hal2 yang baik..abaikan benda2 yang xbaik..biarla orang nak kata pa pon..masa ni la nak bina perisai di hati kita supaya dapat menepis segala gejala xbaik masuk ke dalam hati..dan yang sebetulnya ..ingatlah,..buatlah keja kerana Allah Taala..ikhlas..plzzzzz..."Ya Allah..kuatlah hati ini supaya teguh menghadapi segala dugaan, jauhkanlah segala gejala negatif yang boleh merosakkan hati ini..jadikan setiap pekerjaan ku adalah kerana mu Ya Allah..Ampunkan dosa2 ku ini..aminn.."

No comments:

Post a Comment