Sunday 13 March 2011

H.A.T.I

Hati ni ada macam2..ada hati sensitip and ada hati kering..macam2 la..Org yang selalu jaga hati orang mesti orang sensitip..nak tau sebab apa..sebab dia xmau hati dia dilukai, disinggung oleh sesiapa..Tp bila kita dah terlalu jaga hati orang, kdg2 sampai hati sendiri xterjaga..hmm..satu lagi bila jumpa hati kering ni , kita mmg susah nak komunikasi dgn dia..payah nak tolerate dgn org kalau yang hati kering ni..nak buat camna..masing2 ada pendirian sendiri, ketetapan diri..tp bg aku, aku akan menjaga hati org wpon aku xpuas hati ngn orang..sebab aku cuba menyelami apa yang org tu rasa..

Contoh mcm semalam la..accident dengan moto..dia langgar keta aku,pastu dia mintak maaf..klu nak ikut aku mmg nk marah..tp aku xleh nak marah sebab ada belas ihsan kt dia..dia ada rm100 jer, tu pon aku mtk 300rm sbb kena ganti bumper baru.dahla dia keja kedai makan (bukan kedai dia)..pastu dia ajak aku gi sentosa..dia nk tolak hp dia..so, aku follow la..tolak dapat la rm150..aku amek..jdla rm250..aku nk buat repot balai xgamak..dia pon ada masalah jugak..mcm semua 
mnusia..suma ada masalah..sbb tu aku xrepot..

Hmm..aku jumpa org yg mcam ni xpe lagi..naseb xjumpa orang yang xmau ngaku salah..lg la masalah balik kt aku..pape pon aku bersyukur xcedera pape kt orang tu..aku pon xdak duet nak tukar bumper baru..aku juz berdoa, semoga dipermudahkan segala urusan..keta aku lani jd keta batman la kejap..apa buleh buat..klu tkaq bumper ori mau kena rm300-rm400..aku mintak maaf kt semua orang kt dunia..aku menjaga ati sebab xmau buat dosa ngn sapa2..dahla dosa ngn Tuhan dah bertimbun2..apatah lagi dosa dgn manusia..sbb kita xtau hati dan perasaan orang lain...dunia ni sementara jer..

No comments:

Post a Comment