Wednesday 5 June 2013

Mood!!!!!

Assalamualaikum..

MOOD ! haaaa.. benda ni lah yang menjadi pencabar utama bila nak menulis blog..hahaha..kemon la..hang dah stat buat notes..so, teruskanlah..jangan dok cari alasan..ni bukan zaman dulu nak tunggu mood or peluang..sekarang kita yang kena cari mood dan peluang..ada peluang or masa terluang buatlah entri yang berfaedah..sekurang-kurangnya ada gak benda nak sharing..Kalau share benda yang bagus orang akan share dan kalau bermanfaat untuk orang lain..dengan izinNya dapat jugak saham akhirat..good per..

Realiti vs angan-angan

Realitinya aku ni kurang bercakap dengan orang tak kenal..tapi betul ka? yang hang mengajaq budak yang baru masuk tu hang kenai ka? konfem tak kenal..makanya realiti hang tak berapa nak realiti..realitinya hang sudah berubah..hidup juga sudah berubah..jadi seeloknya hang dah berubah ke arah 'life' good..macam iklan barangan LG..wakaka..

Dulu simpan angan-angan a.k.a impian..pertama belajar dan dapat kerja..okk gud..dah dapat pon..Alhamdulillah..kedua nak kawen..pon gud sebab dah kahwin..anak sorang..comel macam _ _ _ _..haha..ketiga nak ada rumah..yes dapat jugak..suma tu kita rancang..tp Allah dah tentukan..Alhamdulillah..Tp bila semua dah tercapai, masalah lain pulak timbul..masalahnya dah xdak impian or matlamat lain dah..manusian ni hidup perlu bermatlamat barula ada effort a.k.a usaha nak capai impian tu..makanya aku mesti kena ada matlamat baru..matlamat baru tu nak tambah pendapatan..so sapa nak join impian aku jomla..dalam kepala otak siap nak buat part time lagi..wahhh..itu sudah bagus...let's gone la aku kata..

So, kepada pelajar-pelajar yang tamat pengajian di kolej komuniti tu, teruskan usaha untuk mencapai impian korang..orang yang waras sentiasa gunakan akalnyer..jangan biar akal mati kalau asyik dok melengung kat rumah..kalau belum dapat sambung kerja dulu apa yang ada..kenal dulu erti susah nak cari duit supaya kita hargai duit dari hasil titik peluh kita..

okla..itu saja dari saya a.k.a aku....

No comments:

Post a Comment